.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حذف یارانه 22000000 نفر تصویب شد
3 ماه به دولت فرصت داده شده، تا با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی افراد پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند و نسبت به حذف این سه دهک برای پرداخت یارانه اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: حذف یارانه ۳ دهک پردرآمد در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شد.

به گزارش شمال نیوز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالای جامعه در جلسه یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه و نتیجه آن گفت: این موضوع مصوب شد و مصوبه کمیته هم مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد حداقل 30 درصد از شمول پرداخت یارانه حذف شوند و دولت هم با این موضوع موافق بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که با فارس گفتگو کرده، در خصوص مکانیسم شناسایی دهک‌های پرآمد اظهار داشت: 3 ماه به دولت فرصت داده شد، تا با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی افراد پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند و نسبت به حذف این سه دهک برای پرداخت یارانه اقدام کند.

قادری در پاسخ به این سؤال که تعریف اقشار مرفه که نیازی به دریافت یارانه ندارند، از نظر دولت و مجلس چیست، گفت: درآمد افراد نشان‌دهنده میزان ثروت آنهاست و 30 درصد از بالاترین درآمد مشمول حذف پرداخت یارانه نقدی می‌شوند.

وی افزود: افراد پردرآمد می‌توانند داخل یا خارج کشور، حقوق‌بگیر یا غیر حقوق‌بگیر، حقوق‌بگیر دولتی و حقوق‌بگیر غیردولتی باشند و اگر بالاترین درآمد را داشته باشند، مشمول حذف پرداخت یارانه خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین اصلاحیه بودجه به تایید کمیسیون رسید و ان شاء‌الله روز سه‌شنبه اولویت آن در صحن مجلس مطرح و روز چهارشنبه هم بررسی آن در مجلس مطرح می‌شود.


به نوشته مهر؛ دولت برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به بیش از ۷۶ میلیون نفر، باید ماهانه ‌۳۵۰۰ میلیارد تومان ‌بپردازد، که ‌از این مبلغ نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد تومان در ماه کسری دارد و در تأمین آن با مشکل روبه‌رو می‌شود.

حال اگر بخواهیم کسری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت ماهانه یارانه نقدی را در عدد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان (یارانه هر ایرانی در ماه) تقسیم کنیم، عدد ۲۳ میلیون ‌به دست ‌می‌آید که‌ اگر یارانه آن‌ها قطع شود، کسری بودجه دولت از این محل نیز جبران خواهد شد؛ بنابراین، دولت برای جبران کسری بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در هر ماه، دست‌کم ۲۲ میلیون ایرانی را از لیست دریافت یارانه نقدی حذف خواهد کرد که با این کار، ۵۴ میلیون ‌همچنان در فهرست دریافت یارانه نقدی قرار می‌گیرند که دولت ماهانه به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه نقدی نیاز خواهد داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 29 مهر 1392
لطفا به دو مطلب توج شود
1)پس معلوم شد وضع مردم خیلی هم در زمان احمدی نژاد بد نبود که فقط بیست ودومیلیون نفر پردرآمد هستند
2)حالا که قرار است یارانه این افراد حذف شود پس حاملهای انرژی وبنزین که افزایش یافت را برای اینها کم میکنید؟
مجتبی 29 مهر 1392
سه دسته افراد در جامعه زندگی میکنند زیر خط فقر ، متوسط و سرمایه دار گروه اول که وضعیتش کاملا مشخصه و در جامعه هم مشهوده و دسته دوم قشر متوسط جامعه هستند مانند کارمندان کارگران و امثالهم که درآمد آنان فقط سیر کردن شکم زن وبچه است و تا بعد از بازنشستگی چیزی بعنوان حق سنوات بگیرن یه سرمایه گذاری کنند این دو گروه با توجه به تورم 40درصدی نیاز به تزریق وجوه حال یارانه و... می باشند که نباید مجلس و دولت یک طرفه به قاضی برود ولی گروه سوم که در جامعه کم هم نیستند این گروه نیاز به یارانه که ندارند حتی می توانند به چندین نفر هم کمک کنند پزشکی که روزی حداقل 500هزار تومان فقط حق ویزیت دارد عمل و جراحی بماند یارانه ماهانه 45 هزار تومان برایش نامفهومه و قشر های دیگر که واقعا کم نیستند
علي 28 مهر 1392
دولت ميخواد كسري بودجه خودشو با حذف يارانه اين افراد جبران كنه؟؟؟
عجب تدبيري خيلي اميدوار شديم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.755 seconds.